Miért van szükséged keresőoptimalizációra?
Ha keresőoptimalizáljuk a honlapod, akkor a számodra fontos kulcsszavakra előkelőbb helyezést érhetsz el a Google találati listájában. A látogatóid az eddigieknél többször fognak rád kattintani, emiatt több látogatód lesz, ismertebb leszel a szakterületeden, nő a népszerűséged és növekednek a bevételeid is.
Miben fogunk segíteni neked?
Folytassuk a beszélgetést egy kávé mellett!
10 év szakmai tapasztalat és 300+ Webes projekt áll mögöttünk. Dolgozzunk együtt a következő projekteden!
Érj el jobb helyezéseket a Google-ben!
Ha tájékozódni szeretnél, vagy felmerül egy kérdés amire azonnali választ keresel, elég nagy az esélye, hogy a Google-höz fogsz fordulni: szám szerint 99%, ugyanis a magyarországi internet felhasználók ekkora hányada tesz ilyenkor ugyanúgy, mint te. Ez a tény honlap vagy webáruház tulajdonosként neked azt jelenti, hogy ha a Google nem listázza megfelelő helyen az oldalad, az internetezők számára gyakorlatilag nem létezel, hiszen nem találnak rád a keresőben! …arra pedig elég kicsi az esély, hogy a honlapodra keresés nélkül jusson el valaki, mert - bár ez elég vicces, de tény -, sokan a Domain címekre is a Google-ben keresnek rá :)
Sajnos a legtöbb weboldalnak már a sturktúrája is hibás, nincs megfelelően optimalizálva, ezért nem hozza azt az eredményt a találati listában, amit a tulajdonosa elvárna tőle. Ezen oldalak minden egyes alkalommal, amikor valaki a szakterületükkel kapcsolatos kifejezésekre keres, bevételtől esnek el: hiába áll profi cég mögöttük, ha a látogatók nem találnak rá az oldalra. A másik probléma, hogy sajnos sok magát szakembernek hívó fejlesztő hibásan keresőoptimalizál, amivel rengeteget ártanak a honlapnak. Nagyon elterjedt a kódsorokkal és szóismétlésekkel való trükközés módszere, ami egyáltalán nem segít neked abban, hogy jobb helyet kapj a találati listában, sőt: a Google nagy erőkkel üldözi és folyamatosan zárja ki az ilyen módszereket alkalmazó honlapokat az oldaláról. Ha ezt a módszert követed nem csak hogy nem jutsz feljebb a listában, egyenesen le is kerülsz róla! Szóval nem árt alaposan átgondolni a döntést, mielőtt a szomszéd kisfiát kéred meg, hogy keresőoptimalizálja a honlapod :)
A keresőoptimalizálás egy önálló iparággá nőtte ki magát, ezért sokan túlmisztifikálják a kulisszatitkait, hogy szakértőnek tűnjenek benne, pedig nagyon is érthető az az alapelv, ami alapján a Google futtatja a kereséseket. Nagyon fontosnak tartom, hogy megtanítsam neked ezt a szemléletmódot és hogy megértsd a keresőoptimalizálás alapelveit. Ne tarts tőle, egyáltalán nem olyan bonyolult, mint amilyennek hangzik! Ha az a célod, hogy hosszú távon is sikeress legyél az interneten, nélkülözhetetlen, hogy tudd mi alapján rangsorolja az oldalakat a Google illetve mik azok a szempontok, amit figyelembe vesz az algoritmus a találati lista sorrendjének összeállításánál. Ha ezekkel tisztában vagy, sokkal könnyebben tudod úgy fejleszteni a honlapod tartalmait, hogy megelőzd a konkurenseid és te tedd zsebre a hasznot helyettük!
Így működik a Google kereső-algoritmusa
De vajon hogyan lehet hogy több milliárd honlap adatai között szinte azonnal megtalálni a választ? A gyors keresés érdekében a Google a honlapokat katalógizálja: ezt a műveletet automatizált keresőrobotok végzik, amelyek az oldalak közti hivatkozás láncokat felhasználva, bizonyos időközönként végigszkennelik az internetet és térképet rajzolnak a weboldalakról. Ez egy hosszadalmas folyamat, ezért a Google-botoknak már a szkenneléskor válogatniuk kell: azokat az információkat rögzítik először, amely számukra könnyen feldolgozhatónak, minőséginek tűnik. Ezeket az adatsorokat a Google indexeli, a keresés pedig ezen rögzített bejegyzésekben fut le: tehát a keresés nem valós időben történik, hanem a kereső saját indexelt tartalmaiból választja ki a megfelelőnek vélt eredményt. Az honlapok folyamatos változásai miatt ezt a pásztázást időről-időre megismétlik a robotok, ahol újra előnyben részesülnek a hasznosnak vélt tartalmak ezért a kiemelt honlapok tartalmait másoknál sokkal hamarabb dolgozzák fel. Ha a honlapod jól van felépítve, hamarabb rögzíti a Google a tartalmát.
Mi alapján dönti el a kereső, hogy mi lesz a leginkább megfelelő találat egy keresőszóra? ...és mi alapján rangsorolja a találatokat? A Google mögött egy összetett matematikai algoritmus áll, melynek jó része titkos, viszont sok szempontot ismerünk belőle. A keresőprogram rengeteg szempontot figyel annak érdekében, hogy valóban releváns találatot adjon a keresésekre. Többek között az alábbiakat:
- ...hogy mióta létezik az adott Domain cím, és szerepelnek-e benne a kulcsszavak,
- milyen gyorsan töltődik be a honlap és mobilbarát-e a megjelenés,
- végignézi, hogy az oldal programozása és szerkezete megfelelő-e,
- megnézi a honlap tartalmának minőségét, mennyiségét és frissítési gyakoriságát,
- figyeli a honlap látogatóinak számát, a megtekintett oldalakat és az oldalon eltöltött időt.
- Végignézi a a honlapról kifelé mutató hivatkozások számát,
- valamint azt, hogy milyen más oldalak hivatkoznak az adott oldalra
- és azok milyen minősítéssel rendelkeznek.
- ...a Google már figyeli, hogy a keresés milyen eszközről és földrajzilag honnan történik,
- illetve azt is, hogy a kereső személy közösségi-kapcsolatai milyen relevanciában állnak a kereső kifejezéssel.
Kulcs a sikerhez
- Értsd meg a kereső működési elvét és törekedj a minőségi, és hasznos tartalmak összeállítására!
- Válaszd meg jól a Domain címed;
- figyelj rá, hogy a honlapod vagy webáruházad a keresőoptimalizációs szempontoknak megfelelően készüljön el;
- a honlapon lévő tartalom megfelelő mennyiségű és minőségű legyen, valamint gyakran frissüljön;
- az oldal legyen teljesen átjárható a keresőrobotok számára;
- és rendelkezz minél több hivatkozással, amik a honlapodra mutatnak.
A legfontosabb: figyelj a honlapod tartalmára és frissítsd is rendszeresen. Hosszútávon ugyanis ez hozza meg a legjobb eredményt. Ne másold le a leírásokat más honlapokról! Tegyél közzé rendszeresen érdekes és kulcsszógazdag tartalmakat. Érdemes gyakran cikkezned, hiszen minél több szövegeket írsz a szakterületedről, annál nagyobb az esélye annak, hogy az érdeklődők akkor is rábukkanhatnak az oldaladra, ha ezekben a szövegekben előforduló szavakra, vagy kifejezésekre keresnek. Ne feledd: a honlapot nem a Google-robotoknak, hanem a leendő vásárlóidnak készíted! Jó leírásokkal könnyen meg tudod győződ meg őket szakmai elhivatottságodról és könnyebben a bizalmukba fogadnak majd.
Azt javaslom, hogy a leírásaidat a lehető legnagyobb alapossággal állítsd össze, adj értéket te is az intereneten található tudásanyagokhoz! A siker nem csak a kódoláson és különféle keresőoptimalizáló-trükkökön múlik. A rendszeres és minőségi tartalomépítés a kulcs a sikerhez.
Keresőoptimalizáljuk a honlapod! Kérd árajánlatunkat!
Legyél első a legfontosabb kulcsszavaidra! Több mint 15 év szakmai tapasztalat és 500+ webes projekt áll mögöttünk.
Google SEO útmutató kezdőknek
A Google Keresőmotor-optimalizálási útmutató kezdőknek című, magyar nyelvű e-könyvet most ingyen letöltheted!
Miről olvashatsz a könyvben?
- SEO alapok
- A webhely szerkezetének javítása
- Tartalom optimalizálás
- A keresőrobotok kezelése
- Keresőoptimalizálás mobiltelefonokra
- Promóció és elemzés