Keresőoptimalizálás

Miért van szükséged keresőoptimalizációra?

Ha keresőoptimalizáljuk a honlapod, akkor a számodra fontos kulcsszavakra előkelőbb helyezést érhetsz el a Google találati listájában. A látogatóid az eddigieknél többször fognak rád kattintani, emiatt több látogatód lesz, ismertebb leszel a szakterületeden, nő a népszerűséged és növekednek a bevételeid is.

keresooptimalizacio.jpg

Miben fogunk segíteni neked?

Bemutatjuk neked, hogyan működik a Google kereső-algoritmusa.
Ha megszerzed ezt a tudást, sikeresen fogod üzemeltetni a honlapodat, hiszen a tartalmakat azoknak a szempontoknak megfelelően fogod elkészíteni, amik garantálják jó eredményeket.
Kitűzzük a célokat, elemezzük a konkurenseid.
Megkeressük a számodra legfontosabb kulcsszavakat.
Újragondoljuk a honlapod struktúráját, optimalizáljuk a kódokat és az URL-eket.
Megírjuk a tartalmakat.
Felépítjük a belső hivatkozásláncokat.
Linkmarketing kampányt indítunk.
Mérjük, elemezzük és finomítjuk az eredményeket.
+ Megtanítunk, hogyan tarthatod meg a jó pozíciókat.

Folytassuk a beszélgetést egy kávé mellett!

10 év szakmai tapasztalat és 300+ Webes projekt áll mögöttünk. Dolgozzunk együtt a következő projekteden!

Érj el jobb helyezéseket a Google-ben!

Ha tájékozódni szeretnél, vagy felmerül egy kérdés amire azonnali választ keresel, elég nagy az esélye, hogy a Google-höz fogsz fordulni: szám szerint 99%, ugyanis a magyarországi internet felhasználók ekkora hányada tesz ilyenkor ugyanúgy, mint te. Ez a tény honlap vagy webáruház tulajdonosként neked azt jelenti, hogy ha a Google nem listázza megfelelő helyen az oldalad, az internetezők számára gyakorlatilag nem létezel, hiszen nem találnak rád a keresőben! …arra pedig elég kicsi az esély, hogy a honlapodra keresés nélkül jusson el valaki, mert - bár ez elég vicces, de tény -, sokan a Domain címekre is a Google-ben keresnek rá :)

Sajnos a legtöbb weboldalnak már a sturktúrája is hibás, nincs megfelelően optimalizálva, ezért nem hozza azt az eredményt a találati listában, amit a tulajdonosa elvárna tőle. Ezen oldalak minden egyes alkalommal, amikor valaki a szakterületükkel kapcsolatos kifejezésekre keres, bevételtől esnek el: hiába áll profi cég mögöttük, ha a látogatók nem találnak rá az oldalra. A másik probléma, hogy sajnos sok magát szakembernek hívó fejlesztő hibásan keresőoptimalizál, amivel rengeteget ártanak a honlapnak. Nagyon elterjedt a kódsorokkal és szóismétlésekkel való trükközés módszere, ami egyáltalán nem segít neked abban, hogy jobb helyet kapj a találati listában, sőt: a Google nagy erőkkel üldözi és folyamatosan zárja ki az ilyen módszereket alkalmazó honlapokat az oldaláról. Ha ezt a módszert követed nem csak hogy nem jutsz feljebb a listában, egyenesen le is kerülsz róla! Szóval nem árt alaposan átgondolni a döntést, mielőtt a szomszéd kisfiát kéred meg, hogy keresőoptimalizálja a honlapod :)

A keresőoptimalizálás egy önálló iparággá nőtte ki magát, ezért sokan túlmisztifikálják a kulisszatitkait, hogy szakértőnek tűnjenek benne, pedig nagyon is érthető az az alapelv, ami alapján a Google futtatja a kereséseket. Nagyon fontosnak tartom, hogy megtanítsam neked ezt a szemléletmódot és hogy megértsd a keresőoptimalizálás alapelveit. Ne tarts tőle, egyáltalán nem olyan bonyolult, mint amilyennek hangzik! Ha az a célod, hogy hosszú távon is sikeress legyél az interneten, nélkülözhetetlen, hogy tudd mi alapján rangsorolja az oldalakat a Google illetve mik azok a szempontok, amit figyelembe vesz az algoritmus a találati lista sorrendjének összeállításánál. Ha ezekkel tisztában vagy, sokkal könnyebben tudod úgy fejleszteni a honlapod tartalmait, hogy megelőzd a konkurenseid és te tedd zsebre a hasznot helyettük!

seo-illusztralo-kep.jpg

Így működik a Google kereső-algoritmusa

A Google azzal vált a világ vezető kereső-szolgáltatójává, hogy egy olyan algoritmust dologzott ki, ami a beírt kifejezésekre a létező legrelevánsabb találatot adja eredményül, a lehető leggyorsabban.

De vajon hogyan lehet hogy több milliárd honlap adatai között szinte azonnal megtalálni a választ? A gyors keresés érdekében a Google a honlapokat katalógizálja: ezt a műveletet automatizált keresőrobotok végzik, amelyek az oldalak közti hivatkozás láncokat felhasználva, bizonyos időközönként végigszkennelik az internetet és térképet rajzolnak a weboldalakról. Ez egy hosszadalmas folyamat, ezért a Google-botoknak már a szkenneléskor válogatniuk kell: azokat az információkat rögzítik először, amely számukra könnyen feldolgozhatónak, minőséginek tűnik. Ezeket az adatsorokat a Google indexeli, a keresés pedig ezen rögzített bejegyzésekben fut le: tehát a keresés nem valós időben történik, hanem a kereső saját indexelt tartalmaiból választja ki a megfelelőnek vélt eredményt. Az honlapok folyamatos változásai miatt ezt a pásztázást időről-időre megismétlik a robotok, ahol újra előnyben részesülnek a hasznosnak vélt tartalmak ezért a kiemelt honlapok tartalmait másoknál sokkal hamarabb dolgozzák fel. Ha a honlapod jól van felépítve, hamarabb rögzíti a Google a tartalmát.

Mi alapján dönti el a kereső, hogy mi lesz a leginkább megfelelő találat egy keresőszóra? ...és mi alapján rangsorolja a találatokat? A Google mögött egy összetett matematikai algoritmus áll, melynek jó része titkos, viszont sok szempontot ismerünk belőle. A keresőprogram rengeteg szempontot figyel annak érdekében, hogy valóban releváns találatot adjon a keresésekre. Többek között az alábbiakat:

  • ...hogy mióta létezik az adott Domain cím, és szerepelnek-e benne a kulcsszavak,
  • milyen gyorsan töltődik be a honlap és mobilbarát-e a megjelenés,
  • végignézi, hogy az oldal programozása és szerkezete megfelelő-e,
  • megnézi a honlap tartalmának minőségét, mennyiségét és frissítési gyakoriságát,
  • figyeli a honlap látogatóinak számát, a megtekintett oldalakat és az oldalon eltöltött időt.
  • Végignézi a a honlapról kifelé mutató hivatkozások számát,
  • valamint azt, hogy milyen más oldalak hivatkoznak az adott oldalra
  • és azok milyen minősítéssel rendelkeznek.
A Google a fenti szempontokat különféle pontszámokkal látja el, ezeket fontosság szerint más-más szorzókkal súlyozza, szóval elég bonyolult a képlet, amiből a honlap minőségi mutatója, az úgynevezett PageRank érték számolódik. Minél magasabb egy honlap PageRank értéke, annál jobb helyezést ér el a Google-ben. A Google arra törekedik, hogy a minőségi mutatók alapján sorrendezze az oldalakat: minél minőségibb egy honlap tartalma, annál előbbre listázódik majd a keresőben. A Google az algoritmust nap-mint-nap tökéletesíti, igyekszik még több szempontot belevonni a képletbe a még pontosabb találatok érdekében. A legújabb szempontok között vannak a helyfüggő és a közösségi hálózatokon alapuló keresések:

  • ...a Google már figyeli, hogy a keresés milyen eszközről és földrajzilag honnan történik,
  • illetve azt is, hogy a kereső személy közösségi-kapcsolatai milyen relevanciában állnak a kereső kifejezéssel.

Kulcs a sikerhez

A legjobb eredmény elérése érdekében az alábbi szempontokra figyelj:

  • Értsd meg a kereső működési elvét és törekedj a minőségi, és hasznos tartalmak összeállítására!
  • Válaszd meg jól a Domain címed;
  • figyelj rá, hogy a honlapod vagy webáruházad a keresőoptimalizációs szempontoknak megfelelően készüljön el;
  • a honlapon lévő tartalom megfelelő mennyiségű és minőségű legyen, valamint gyakran frissüljön;
  • az oldal legyen teljesen átjárható a keresőrobotok számára;
  • és rendelkezz minél több hivatkozással, amik a honlapodra mutatnak.

A legfontosabb: figyelj a honlapod tartalmára és frissítsd is rendszeresen. Hosszútávon ugyanis ez hozza meg a legjobb eredményt. Ne másold le a leírásokat más honlapokról! Tegyél közzé rendszeresen érdekes és kulcsszógazdag tartalmakat. Érdemes gyakran cikkezned, hiszen minél több szövegeket írsz a szakterületedről, annál nagyobb az esélye annak, hogy az érdeklődők akkor is rábukkanhatnak az oldaladra, ha ezekben a szövegekben előforduló szavakra, vagy kifejezésekre keresnek. Ne feledd: a honlapot nem a Google-robotoknak, hanem a leendő vásárlóidnak készíted! Jó leírásokkal könnyen meg tudod győződ meg őket szakmai elhivatottságodról és könnyebben a bizalmukba fogadnak majd.

Azt javaslom, hogy a leírásaidat a lehető legnagyobb alapossággal állítsd össze, adj értéket te is az intereneten található tudásanyagokhoz! A siker nem csak a kódoláson és különféle keresőoptimalizáló-trükkökön múlik. A rendszeres és minőségi tartalomépítés a kulcs a sikerhez.

Keresőoptimalizáljuk a honlapod! Kérd árajánlatunkat!

Legyél első a legfontosabb kulcsszavaidra! 10 év szakmai tapasztalat és 300+ Webes projekt áll mögöttünk.

Google SEO útmutató kezdőknek

A Google Keresőmotor-optimalizálási útmutató kezdőknek című, magyar nyelvű e-könyvet most ingyen letöltheted!

Miről olvashatsz a könyvben?

  • SEO alapok
  • A webhely szerkezetének javítása
  • Tartalom optimalizálás
  • A keresőrobotok kezelése
  • Keresőoptimalizálás mobiltelefonokra
  • Promóció és elemzés

Töltsd le ingyen!

Nézd meg a Google kulisszatitkai című videót!

WebID - Honlapkészítés

 9028 Győr, Konini út 19.

 +36-30/542-1588

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Ajánlatkérés

Hasznos tippek ingyen!

Kövess a Twitteren!