Blog

Nagyot változik a Facebook 2018-ban

Becsült olvasási idő: 3 - 6 perc

Tegnap a Facebook alapítója, Mark Zuckerberg olyan változásokat jelentett be, amik minden olyan vállalkozást érinteni fognak akik jelen vannak a közösségi oldalon. 2018-tól ezen cégek vezetőinek alaposan át kell alakítania a Facebook-ozási szokásaikat, ha továbbra is el akarják érni a követőiket. Ha te is kezelsz Facebook oldalt, mindenképp olvasd el ezt a cikket!

A sajtó úgy hozta le a nagy bejelentéssel kapcsolatos híreket, hogy a szerzők teletűzdelték azt a saját következtetéseikkel, amik (bár logikusnak tűnhetnek) többnyire túlzóak és csak feltételezések. Nézzük sorra a konkrétumokat, amit biztosan változnak a Facebook-on 2018-tól!

Mark arról ír a posztjában, hogy szerette volna az embereket összehozni, hogy azok barátaikkal, családtagjaikkal könnyebben tartsák a kapcsolatot és boldogok legyenek - ezért alapította a Facebookot. Mára ez azonban eltolódott a reklámok irányába: pedig a felméréseik szerint az emberek nem szeretik, ha a személyes hírfolyamukat (ez a Facebook “főoldala”, ahol belépés után láthatod kivel mi történt) elözönlik a céges kiírások, a márkák és a média orgánumok posztjai. Szakértőkkel vizsgálták meg, hogy a Facebookozás élményét mennyire elronjta, ha csak görgetsz és görgetsz lefelé de folyamatosan  számodra érdektelen, vagy kevésbé fontos videók és a cikkek jönnek veled szembe (amikre nem klikkelsz rá és nem is szólsz hozzá).

Az új irány

Ezért Zuckerberg új irányt mutatott a Facebook fejlesztőcsapatának: az eddigi gyakorlattól elrugaszkodva (amikor mindekninek a számára relevánsnak vagy érdekesnek tartalmakat mutattak) mostantól az lesz a céljuk, hogy a családi kapcsolatok valamint a barátok legyenek a fókuszban és valóban értékelhető interakciók, sőt leginkább párbeszédek kezdődjenek az oldalon!

Ezért mostantól:

  • Több olyan posztot fogsz, amik a családtagjaidtól, barátaidtól származnak,
  • és kevesebb cégektől, márkáktól vagy médiaorgánumoktól jövő bejegyzést. (Ez az, ami téged is komolyan érint, ha céges oldalad van.)
  • 2018-tól a Facebook tagjai több olyan posztot fognak látni, ami körül a Facebook algoritmusa szerint párbeszéd alakul(hat) ki. (Mark itt két témát külön is kiemelt: az élő videókat és a TV showkat.)
  • Ezzel párhuzamosan a jövőben a hirdetések árai is drasztikusan emelkedni fognak (bár még mindig a Facebook az egyik legjobb ár / érték aránnyal rendelkező felület hirdetési szempontból).

Összefoglalva

Azért, hogy a fejlesztők értékesebbé tegyék a Facebookozás élményét a felhasználóknak, az oldal fókuszáltabban mutatja majd nekik családtagjaik, barátaik bejegyzéseit, ezzel párhuzamosan pedig háttérbe szorulnak a céges posztok. A céges oldalak kezelőinek tehát fel kell készülniük arra, hogy posztjaik, videóik és megosztott tartalmaik a jelenleginél nagyságrendekkel kevesebb elérést fognak kapni! Ez a lépés azokat érinti a legdrasztikusabban, akiknek a posztjaira jelenleg sem érkezik elég reakció (ahol igen, ott kevésbé lesz érezhető a változás). A jövőben csak olyan céges kiírások fognak megjelenni a követőknek, amiről a Facebook úgy gondolja, hogy párbeszédet fog generálni a felhasználók között. 

Így alkalmazkodj a Facebook változásaihoz

Ha céges Facebook oldalad van és szeretnéd fenntartani az összegyűjtött követőid figyelmét, a következőket teheted:

  • A jövőben használnod kell a Facebook hirdetéseket, ki kell emelned a posztjaidat, hogy szem előtt maradjanak.
  • Ha nem akarsz eltűnni a látogatóid szeme elől, igyekezz olyan posztokat írni, ami párbeszédre ösztönzik a közösségedet: ne csak posztolj egy terméket, hanem beszélgess velük, kérdezd őket! (A lájk és kommentvadász posztokat a Facebook jelenleg is szűri, ezért igyekezz valós társalgást generálni az oldalon.)
  • Készíts Facebook csoportot az oldalad vagy terméked mellé abban a témában, amivel foglalkozol. (Akár VIP csoportot is készíthetsz a legjobb vevőidnek, adhatod ezt a lehetőséget egy terméked mellé, Stb.)
  • Indítsd (gyakrabban) élő videókat!
  • Kérd meg a követőidet, hogy jelöljék be az oldalad követését úgy, hogy elsőként lássák a bejegyzéseidet (bár ez a trend korábban sem működött túl eredményesen.)

A Facebok célja tehát, hogy párbeszédet folytassunk rajta keresztül, de lássuk be: ezt akarják az emberek is - ezt a trendet pedig a cégeknek is követnük kell! Igazából a most bejelentett változások egyszerűen csak azt jelentik, hogy meg kell tanulni cégként is jól használni a közösségi oldalt és ugyanolyan jó felhasználói élményt nyújtani az ügyfeleknek itt is, mint ahogy azt az értékesítési folyamatodban, vagy a vásárlás alkalmával teszed.

Ha segítségre van szükséged

Fordulj hozzánk, ha úgy érzed nem jó irányba megy a Facebook kommunikációd, elakadtál valahol, kérdeznél vagy tanácsot kérnél avval kapcsoaltban, hogyan használd cégként eredményesen a Facebook-ot! A hírfolyambeli változásokról a Facebook kiadott egy közleményt: https://media.fb.com/2018/01/11/news-feed-fyi-bringing-people-closer-together és egy videót: https://www.facebook.com/facebook/videos/10156988765141729 ezekből is tájékozódhatsz!

Miről olvashatsz a Blogban?

Napról-napra rengeteg újdonság jelenik meg az interneten és legalább ennyi dolog változik is. Ha honlapod vagy webáruházad van nagyon fontos, hogy lépést tarts ezekkel a változásokkal! Ezen a blogon minden olyan információt megtalálsz, ami az online jelenléted szempontjából fontos lehet számodra. Így nem kell információk után keresgélned - elég elolvasnod az írásaimat, utána pedig nyugodtan a cégedre fókuszálhatsz!

Timár Mátyás

Timár Mátyás vagyok, honlapkészítéssel, webfejlesztéssel foglalkozom 2005 óta. A szakmám a hobbim is egyben: az a feladatom, hogy odafigyeljek ügyfeleim honlapjaira, webáruházaira és online kampányaira, így ők kézzel fogható eredményeket érjenek el az interneten. Ha te még nem vagy az ügyfelem akkor is számíthatsz rám: bejegyzéseimmel neked is segítek, hogy "képben legyél" minden olyan témában, amiről fontos tudnod és ismerj minden olyan trükköt, amit vállalkozóként eredményesen használhatsz a weboldaladon.

Kérj árajánlatot!

Bízd profikra az új honlapodat! Kérj ajánlatot, megkeresésedre pár órán belül válaszolunk!

Ajánlatkérés

Kisalföld

Kövesd a Netes újdonságokkal, honlapkészítéssel és webmarketinggel foglalkozó Blogomat a Kisalföld.huBlogomat a Kisalföld.hu-n is!

WebID - Honlapkészítés

 9028 Győr, Konini út 19.

 +36-30/542-1588

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Ajánlatkérés

Hasznos tippek E-mailben

Csatlakoz hozzánk és E-mailben elsőként értesítünk minden Netes újdonságról, ami a vállalkozásod számára fontos.

Leveleinket Mailchimp-pel küldjük.

Kövess a Twitteren!

RT @mpjme: In October, Chrome will start showing "Not Secure" on all non-https pages, and it will go red if you enter any data in a form: h…
Kövess Timár Mátyás a Twitteren!