Blog

facebook-hirfolyam-valtozasok - honlapkészítés győr, honlapkészítés sopron, honlap, honlapkészítés, felújítás, átalakítás, weboldal, webáruház, facebook, webmarketing, online, marketing, készítés, webfejlesztés, fejlesztés, budapest, győr, sopron, ár, ára, árak, árajánlat,

Nagyot változik a Facebook 2018-ban

(Becsült olvasási idő: 3 - 6 perc)

Tegnap a Facebook alapítója, Mark Zuckerberg olyan változásokat jelentett be, amik minden olyan vállalkozást érinteni fognak akik jelen vannak a közösségi oldalon. 2018-tól ezen cégek vezetőinek alaposan át kell alakítania a Facebook-ozási szokásaikat, ha továbbra is el akarják érni a követőiket. Ha te is kezelsz Facebook oldalt, mindenképp olvasd el ezt a cikket!

A sajtó úgy hozta le a nagy bejelentéssel kapcsolatos híreket, hogy a szerzők teletűzdelték azt a saját következtetéseikkel, amik (bár logikusnak tűnhetnek) többnyire túlzóak és csak feltételezések. Nézzük sorra a konkrétumokat, amit biztosan változnak a Facebook-on 2018-tól!

Mark arról ír a posztjában, hogy szerette volna az embereket összehozni, hogy azok barátaikkal, családtagjaikkal könnyebben tartsák a kapcsolatot és boldogok legyenek - ezért alapította a Facebookot. Mára ez azonban eltolódott a reklámok irányába: pedig a felméréseik szerint az emberek nem szeretik, ha a személyes hírfolyamukat (ez a Facebook “főoldala”, ahol belépés után láthatod kivel mi történt) elözönlik a céges kiírások, a márkák és a média orgánumok posztjai. Szakértőkkel vizsgálták meg, hogy a Facebookozás élményét mennyire elronjta, ha csak görgetsz és görgetsz lefelé de folyamatosan  számodra érdektelen, vagy kevésbé fontos videók és a cikkek jönnek veled szembe (amikre nem klikkelsz rá és nem is szólsz hozzá).

Az új irány

Ezért Zuckerberg új irányt mutatott a Facebook fejlesztőcsapatának: az eddigi gyakorlattól elrugaszkodva (amikor mindekninek a számára relevánsnak vagy érdekesnek tartalmakat mutattak) mostantól az lesz a céljuk, hogy a családi kapcsolatok valamint a barátok legyenek a fókuszban és valóban értékelhető interakciók, sőt leginkább párbeszédek kezdődjenek az oldalon!

Ezért mostantól:

  • Több olyan posztot fogsz, amik a családtagjaidtól, barátaidtól származnak,
  • és kevesebb cégektől, márkáktól vagy médiaorgánumoktól jövő bejegyzést. (Ez az, ami téged is komolyan érint, ha céges oldalad van.)
  • 2018-tól a Facebook tagjai több olyan posztot fognak látni, ami körül a Facebook algoritmusa szerint párbeszéd alakul(hat) ki. (Mark itt két témát külön is kiemelt: az élő videókat és a TV showkat.)
  • Ezzel párhuzamosan a jövőben a hirdetések árai is drasztikusan emelkedni fognak (bár még mindig a Facebook az egyik legjobb ár / érték aránnyal rendelkező felület hirdetési szempontból).

Összefoglalva

Azért, hogy a fejlesztők értékesebbé tegyék a Facebookozás élményét a felhasználóknak, az oldal fókuszáltabban mutatja majd nekik családtagjaik, barátaik bejegyzéseit, ezzel párhuzamosan pedig háttérbe szorulnak a céges posztok. A céges oldalak kezelőinek tehát fel kell készülniük arra, hogy posztjaik, videóik és megosztott tartalmaik a jelenleginél nagyságrendekkel kevesebb elérést fognak kapni! Ez a lépés azokat érinti a legdrasztikusabban, akiknek a posztjaira jelenleg sem érkezik elég reakció (ahol igen, ott kevésbé lesz érezhető a változás). A jövőben csak olyan céges kiírások fognak megjelenni a követőknek, amiről a Facebook úgy gondolja, hogy párbeszédet fog generálni a felhasználók között. 

Így alkalmazkodj a Facebook változásaihoz

Ha céges Facebook oldalad van és szeretnéd fenntartani az összegyűjtött követőid figyelmét, a következőket teheted:

  • A jövőben használnod kell a Facebook hirdetéseket, ki kell emelned a posztjaidat, hogy szem előtt maradjanak.
  • Ha nem akarsz eltűnni a látogatóid szeme elől, igyekezz olyan posztokat írni, ami párbeszédre ösztönzik a közösségedet: ne csak posztolj egy terméket, hanem beszélgess velük, kérdezd őket! (A lájk és kommentvadász posztokat a Facebook jelenleg is szűri, ezért igyekezz valós társalgást generálni az oldalon.)
  • Készíts Facebook csoportot az oldalad vagy terméked mellé abban a témában, amivel foglalkozol. (Akár VIP csoportot is készíthetsz a legjobb vevőidnek, adhatod ezt a lehetőséget egy terméked mellé, Stb.)
  • Indítsd (gyakrabban) élő videókat!
  • Kérd meg a követőidet, hogy jelöljék be az oldalad követését úgy, hogy elsőként lássák a bejegyzéseidet (bár ez a trend korábban sem működött túl eredményesen.)

A Facebok célja tehát, hogy párbeszédet folytassunk rajta keresztül, de lássuk be: ezt akarják az emberek is - ezt a trendet pedig a cégeknek is követnük kell! Igazából a most bejelentett változások egyszerűen csak azt jelentik, hogy meg kell tanulni cégként is jól használni a közösségi oldalt és ugyanolyan jó felhasználói élményt nyújtani az ügyfeleknek itt is, mint ahogy azt az értékesítési folyamatodban, vagy a vásárlás alkalmával teszed.

Ha segítségre van szükséged

Fordulj hozzánk, ha úgy érzed nem jó irányba megy a Facebook kommunikációd, elakadtál valahol, kérdeznél vagy tanácsot kérnél avval kapcsoaltban, hogyan használd cégként eredményesen a Facebook-ot! A hírfolyambeli változásokról a Facebook kiadott egy közleményt: https://media.fb.com/2018/01/11/news-feed-fyi-bringing-people-closer-together és egy videót: https://www.facebook.com/facebook/videos/10156988765141729 ezekből is tájékozódhatsz!

Miről olvashatsz a Blogban?

Napról-napra rengeteg újdonság jelenik meg az interneten és legalább ennyi dolog változik is. Ha honlapod vagy webáruházad van nagyon fontos, hogy lépést tarts ezekkel a változásokkal! Ezen a blogon minden olyan információt megtalálsz, ami az online jelenléted szempontjából fontos lehet számodra. Így nem kell információk után keresgélned - elég elolvasnod az írásaimat, utána pedig nyugodtan a cégedre fókuszálhatsz!

Kérj árajánlatot!

Bízd profikra az új honlapodat! Kérj ajánlatot, megkeresésedre pár órán belül válaszolunk!

Ajánlatkérés

Timár Mátyás

timar-matyas-a-szerzorol - honlapkészítés győr, honlapkészítés sopron, honlap, honlapkészítés, felújítás, átalakítás, weboldal, webáruház, facebook, webmarketing, online, marketing, készítés, webfejlesztés, fejlesztés, budapest, győr, sopron, ár, ára, árak, árajánlat,

Timár Mátyás vagyok, honlapkészítéssel, webfejlesztéssel foglalkozom 2005 óta. A szakmám a hobbim is egyben: az a feladatom, hogy odafigyeljek ügyfeleim honlapjaira, webáruházaira és online kampányaira, így ők kézzel fogható eredményeket érjenek el az interneten. Ha te még nem vagy az ügyfelem akkor is számíthatsz rám: bejegyzéseimmel neked is segítek, hogy "képben legyél" minden olyan témában, amiről fontos tudnod és ismerj minden olyan trükköt, amit vállalkozóként eredményesen használhatsz a weboldaladon.

Személyes tanácsadás

Kérdésed lenne vagy tanácsra szükséged? Kérj személyes konzultációt Győrben vagy Budapesten, kötelezettségek nélkül!
A két órás tanácsadás díja 16.000 Ft.

Időpontegyeztetés

footer-bw - honlapkészítés győr, honlapkészítés sopron, honlap, honlapkészítés, felújítás, átalakítás, weboldal, webáruház, facebook, webmarketing, online, marketing, készítés, webfejlesztés, fejlesztés, budapest, győr, sopron, ár, ára, árak, árajánlat,

WebID - Honlapkészítés

 9081 Győrújbarát, Petőfi utca 59.

 Hétfő - péntek 10:00-16:00

 +36-30/542-1588

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Ajánlatkérés

Hasznos tippek E-mailben

Csatlakoz hozzánk és E-mailben elsőként értesítünk minden Netes újdonságról, ami a vállalkozásod számára fontos.

Leveleinket Mailchimp-pel küldjük.

Kövess a Twitteren!

Küldjetek csomagot a Foxposttal! 500 Ft kreditet kapsz, ha itt regisztrálsz: https://t.co/jFCxKLRw4v
Kövess a Twitteren!

Telefonálj!