A linkrövidítő szolgáltatásokat anno a Twitter felhasználói kezdték használni, ahol legfeljebb 140 karakterben kellett összefoglalniuk a mondanivalójukat. Most megmutatmo miért hasznos ez neked is, és mi az a hiba, amit a legnagyobb cégek is elkövetnek.
A linkrövidítő lényege röviden az, hogy egy sokkal rövidebb, frappánsabb (és ha egyedire alakítod a linket könnyebben megjegyezhető) linket hoz létre számodra. Vannak olyan helyzetek, amikor nem mindegy, hogy egy kígyó-hosszúságú linket jelenítesz-e meg a felhasználóidnak, vagy egy rövidebb változatot. Ráadásul a linkrövidítéshez részletes statisztikát is kapsz!
Íme a három legnépszerűbb ok, amiért érdemes linkrövidítőt használnod.
- Korlátozott karakterszámon tudod csak a linkedet megjeleníteni
- Követheted a statisztikákat
- Szebb lesz tőle az URL
A legnépszerűbb linkrövidító szolgáltatás a bit.ly, de a Google goo.gl oldalát is sokan használják linkrövidítésre (többek között a Media Markt is használja a közösségi kampányaiban). Ennek a szépséghibája az, hogy amennyiben egy rövid link mögé beírsz egy + jelet, a link statisztikája nyilvános lesz, azaz bárki megnézheti majd, hogy kik, honnan és mikor klikkeltek rá a hivatkozásodra, ami nem biztos, hogy megengedhető néhány kampány esetében... Ha el akarod kerülni ezt regisztráld be a honlapod címet rövid formátumban és használj saját linkrövidítőt, péládul az ingyenes Yourls-t.
Ha szeretnél saját linkrövidítőt, keress meg bennünket, segítünk a beállításban!