Blog

Mennyibe kerül egy kattintás a Google AdWords-ben?

Becsült olvasási idő: 3 - 6 perc

Tegyük fel, hogy van egy valóban jól felépített weboldalad és szeretnél vele az első helyen (vagy legalábbis az első pár talált között megjelenni) a Google keresőben. Ilyenkor két dolgot tehetsz: 1) tartalmakat gyártasz és keresőoptimalizálsz a számodra legfontosabb kulcsszavakra illetve 2) reklámozod az oldalt a Google AdWords-ben. De mennyibe fog kerülni neked egy hirdetés illetve mennyit kell majd fizetned egy kattintásért?

Mitől függ egy kattintás ára?

Ha elindítasz egy hirdetési kampányt a Google AdWords-ben, a honlapod azonnal megjelenítheted a legfontosabb kulcsszavaidra, a hirdetésekért pedig a rájuk érkező kattintások száma szerint kell fizetned. A hirdetések árát egy összetett, licit alapú algoritmus határozza meg. Leegyszerűsítve elég ha ezt a két dolgot megjegyzed erről:

  • Minél több a konkurens hirdető a választott kulcsszavaidra, annál többet kell fizetned majd egy kattintásért,
  • illetve minél inkább relevánsabb az kulcsszavad és a hirdetésed tartalma, valamint minél minőségibb tartalom fogadja a látogatót a honlapodon a kattintást követően, annál kevesebbe kerülnek majd a kattintások.

Ha jó minőségű a hirdetési kampányt állítasz be, kevesebbet kell fizetned a kattintásokért.

A Google ügyel arra, hogy valóban színvonalas ajánlatokat kínáló cégek és értékes tartalmakkal felruházott honlapok kerüljenek a hirdetési rendszerébe. ...és hidd el, ez  te érdeked is! Hiszen az egész folyamat végén a vásárló áll, neked őt kell kiszolgálnod: egy olyan oldalt kell mutatnod neki, ami meggyőzi őt arról, hogy vásároljon (vagy valamilyen számodra hasznos interakciót végezzen a honlapodon). A hirdetésekért a rájuk való kattintások után kell fizetned, a Google-t pedig tulajdonképpen nem érdekli, hogy csinálsz után az így megszerzett látogatóiddal. (Viszont ha már fizettél ezekért a látogatókért, akkor célszerű a hasznodra fordítanod őket, amire rengeteg bevált recept létezik.)

A Google egy minőségi pontszám alapján állítja sorba a hirdetéseket: ezt egy nagyon összetett algoritmus alapján határozza meg a szerint, hogy egy kulcsszó mennyire releváns a felhasználók kereséseihez illetve az ez után megjelenő hirdetésekhez viszonyítva. A pontszám minden egyes kulcsszóhoz kiszámítsára kerül. Ettől függ többek között, hogy a hirdetés egyáltalán megjelenhet-e a rendszerben. Ezenkívül:

  • A minőségi pontszám befolyásolja a tényleges kattintási költségét,
  • az első találati oldali megjelenéshez tartozó minimum szükséges licitet,
  • valamint, hogy a hirdetés hányadik helyen fog megjelenni a többiek mellett.

Általánosságban tehát minél magasabb a minőségi pontszám, annál olcsóbb lesz egy kattintás és annál jobb pozícióban fog megjelenni a hirdetés. A Google a színvonalas kampányok tulajdonosait alacsonyabb kattintási árral jutalmazza, a "rossz hirdetőket" pedig magasabb árakkal "bünteti".

Hogy tudod kiszámolni egy kattintás árát?

A Google-nek van egy nagyon jó tervező szoftvere, ami segít neked megtervezni a kiválasztott kulcsszavaid hirdetéséhez szükséges költségkeretet: ez a Kulcsszótervező eszköz (Keyword Planner), ami iránymutatást ad a költségek meghatározásához és hasznos ötleteket kapsz tőle a kulcsszavakhoz. Kattints és próbáld ki: https://adwords.google.hu/KeywordPlanner

Amióta AdWords kampányokat kezelek, találkoztam már egészen alacsony, 5 Ft-os kattintási árral, de láttam már olyan kampányt ahol közel 300 Ft-ba került egyetlen "klikk". Hidd el, még az utóbbi összeg is megéri a tulajdonosának! Hogyhogy? Nagyon egyszerűen: ő ugyanis kiszámolta mennyi pénzt érdemes hirdetésre fordítania. Megnézte, hogy mekkora annak az összegnek a felső határa, amennyiért még megéri neki megszereznie egy vásárlót, majd ehhez igazította a hirdetési költségkeretét. A kampányainak pedig annyira magasak a konverziós értékei, hogy a hirdetései folyamatosan nyereséget termelnek a magasabb kattintási át ellenére is. Emiatt fontos, hogy ne csak a kattintások becsült árát figyeld - és ne ijesszen meg egy magasabb összeg -, hanem mérd a hirdetésekből származó konverzióidat és ebből számold ki a megtérülési arányt! A kattintások díja egyébként valahol a két összeg között van, de a tényleges árak kiszámítási módja végső soron a minőségi pontszámtól függ majd.

Ha sikeres Google AdWords kampányokat szeretnél futtatni, az alábbiakra figyelj:

  • Jól válaszd meg a kulcsszavaidat,
  • figyelj oda a célzások beállításakor,
  • írj hatékony és kulcsszavakra nézve releváns hirdetésszövegeket,
  • és legyenek profi értékesítési oldalaid.

Ha úgy döntesz, hogy belevágsz az AdWordsbe, nem elég ha beállítod a kulcsszavaidat: folyamatosan felügyelned és optimalizálnod kell a kampányaidat, hogy a lehető legjobb eredményeket érhesd el velük. Ez a módja annak is, hogy a kattintási árakat alacsonyan tudd tartani (illetve úgy, hogy azok megtérüljenek). Ha a honlapod színvonalas és a hirdetésekre érkező látogatókból vásárlókat tud csinálni neked, akkor a Google AdWords "dobd be a pénzt és jönnek a vevők" típusú vevőtermelő-gépezetté" válhat a kezedben.

Mi a jó stratégia hosszútávra?

A fizetett hirdedétsek és természetes (organikus) találatok együtt működnek igazán jól. Bár a hirdetések segítségével azonnal az első helyekre kerülhetsz, de ha leállítod a kampányokat, el fogsz tűnni az érdeklődők szeme elől. Ezért az AdWords-el párhuzamosan mindenképpen foglalkozz a keresőoptimalizációval is és bővítsd dinamikusan a honlapod szakmai tartalmát is! Így hosszútávon a Google organikus (nem fizetett) találatai között is előre fogja sorolni a weboldalad.

Miről olvashatsz a Blogban?

Napról-napra rengeteg újdonság jelenik meg az interneten és legalább ennyi dolog változik is. Ha honlapod vagy webáruházad van nagyon fontos, hogy lépést tarts ezekkel a változásokkal! Ezen a blogon minden olyan információt megtalálsz, ami az online jelenléted szempontjából fontos lehet számodra. Így nem kell információk után keresgélned - elég elolvasnod az írásaimat, utána pedig nyugodtan a cégedre fókuszálhatsz!

Timár Mátyás

Timár Mátyás vagyok, honlapkészítéssel, webfejlesztéssel foglalkozom 2005 óta. A szakmám a hobbim is egyben: az a feladatom, hogy odafigyeljek ügyfeleim honlapjaira, webáruházaira és online kampányaira, így ők kézzel fogható eredményeket érjenek el az interneten. Ha te még nem vagy az ügyfelem akkor is számíthatsz rám: bejegyzéseimmel neked is segítek, hogy "képben legyél" minden olyan témában, amiről fontos tudnod és ismerj minden olyan trükköt, amit vállalkozóként eredményesen használhatsz a weboldaladon.

Kérj árajánlatot!

Bízd profikra az új honlapodat! Kérj ajánlatot, megkeresésedre pár órán belül válaszolunk!

Ajánlatkérés

Kisalföld

Kövesd a Netes újdonságokkal, honlapkészítéssel és webmarketinggel foglalkozó Blogomat a Kisalföld.huBlogomat a Kisalföld.hu-n is!

WebID - Honlapkészítés

 9028 Győr, Konini út 19.

 +36-30/542-1588

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Ajánlatkérés

Hasznos tippek ingyen!

Kövess a Twitteren!

@csakiistvan Elég jól néz ki, szerintem ne nagyon gondolkodj rajta :)
Kövess Timár Mátyás a Twitteren!