Blog

google-kulcsszavak - google, ads, adwords, hirdetés, olcsó, olcsón

Így hirdess a Google-ben alacsony költségkerettel

(Becsült olvasási idő: 5 - 9 perc)

Rendszeres visszatérő kérdés az ügyfeleimtől, hogy mennyibe kerül egy kattintás a Google AdWords-ben (már egy ideje Ads-nek hívják a Google hirdetése rendszerét); illetve hogy mekkora költségkerettel érdemes nekivágni a hirdetések világának és milyen módon lehet jó eredményeket elérni - olcsón. Ez a cikk az utóbbi kérdésre keresi a választ...

Mennyi pénzt érdemes Google hirdetésekre fordítanod?

A rövid válasz az, hogy annyit, amennyit neked megér. Nem mindig az alacsony kattintásonkénti költség jelenti azt, hogy egy hirdetés olcsó: ugyanis ha neked látszólag drágán is megéri behozni egy ügyfelet, a Google hirdetések valóságos ügyféltermelő gépezetként működhetnek a kezedben. Fogj egy papírt vagy nyiss egy Excel táblát és számold ki a várható profitod! Mérlegeld, mennyi pénzt tudsz marketingre fordítani; ezen belül pedig mennyit tervezel az online hirdetésekre költeni.

  • Mekkora kosárértékre számítasz az oldaladon, azaz mennyi lesz egy vásárló átlagos költése (vásárlásonként)?
  • Körülbelül mennyi napi eladásra számíthatsz?
  • Mennyi egy termék csomagolásának, kiszállításnak és egyéb járulékos terheinek átlagos költsége?
  • Mekkora haszonkulccsal dolgozol?

Ezekből az értékekből látszódni fog, mekkora napi nyereséget érhetsz el. Azt szoktam javasolni, hogy az első időkben ezt nyereséget mindenképp forgasd vissza reklámokra! Sőt, ha csak ezt kell visszaforgatnod, az már önmagában is nagyon jó eredmény! Ugyanis ha egy induló webáruház első kampányai "nullára futnak" azaz kitermelik a költségüket, abból egy kis kísérletezéssel később nagyon jó eredményeket lehet elérni! +1 tipp: mielőtt ár-akciókba kezdesz, számold ki a fenti képletet mondjuk egy 20%-os termékkedvezménnyel. Nézd meg: hogy változik a nyereséged! (Elárulom: megdöbbentő különbségeket fogsz tapasztalni a folyamat végén realizált profitra vonatkozóan, szóval jól gondold át ezt az akció dolgot!)

Kinek hirdess a Google Ads-ben?

A kampányok felállítása előtt modellezd le az ideális vevőidet, alakíts ki belőlük úgynevezett Buyer Personákat. Majd célozd meg őket személyre szabott kampányokkal: mindenkihez társíts egyedi kulcsszavakat, reklámszövegeket, saját érkező oldalakat és ajánlatokat! Nemrég hallottam egy történetet, miszerint egy ismert autómárkát - mivel autó - csak férfiaknak hirdettek: pedig mint később kiderült valójában a nők voltak azok, akiknél sokkal eredményesebben működtek a kapányok, hiszen ők bírták rá a férjeiket a vásárlásra.

Milyen kulcsszavakra és hogyan futtasd a Google Ads hirdetéseket?

Induláskor mindenképp végezz kulcsszókutatást, de ne feledkezz meg versenytársaid elemzéséről sem. Próbálj meg következtetni az ő marketinbüdzséjükre és ha az a tiédnél nagyságrendekkel magasabb, akkor ne harcolj velük: válassz inkább alternatív útvonalakat a hirdetéseid célba juttatásához! Nézd meg milyen szavakat ajánl fel a Google a keresők számára hosszabb változatban. Figyeld meg melyik szóra mekkora verseny van, ezekre a szavakra milyen természetes találatokat kapsz a hirdetések alatt. Érdemes ugyanis ezen szavakra célzott tartalmakat létrehoznod a honlapodon, például írhatsz róluk hosszabb szövegeket, részletesebb termékleírásokat, teszteket vagy releváns cikkeket is. Természetesen ezeket az oldalakat is hirdetheted, hiszen releváns tartalmak = olcsób hirdetések = jobb eredmény! 

  • Gondolj azokra a kulcsszavakra is, amik a konkrét vásárlói döntést megelőzik. Itt lehalászhatod az érdeklődőket a konkurensek elől! Előzd meg a versenytársaidat és érd el már akkor a látogatókat, amikor még csak gondolkodnak a vásárláson! Viszont ügyelj arra, hogy később fel tudd venni velük a kapcsolatot, szóval kérd el az E-mail címüket, csatlatkoztasd őket a Facebook oldaladhoz vagy csoportodhoz, és állíts be hozzájuk remarketing kampányokat!
  • Célozz szűk kulcsszó-csoportokra: használj pontos-egyezéseket, hogy tényleg csak az lássa a hirdetéseket aki pontosan azt keresi, amit te hirdetsz.
  • Hirdess hosszabb, specifikus (long tail) kulcsszavakra is: mivel ezekre kevesebb érdeklődő érkezik, olcsóbbak lesznek a hirdetéseid. Viszont aki ezeket a szavakat (kifejezéseket) keresi, az sokkal tudatosabb érdeklődő és már egy konkrét céllal érkezik az oldaladra! Figyelj rá, hogy ezekre a típusú érdeklődőkre is fel legyen készítve a kampányod érkező oldala! Gondolj bele: nagyon kevesen írják be a Google-be azt, hogy "LG TV". Sokkal inkább a konkrét típus lesz a keresőszavuk, esetleg +teszt, +árak, +vélemények kifejezésre keresnek stb. Nekik írhatsz hasznos tartalmakat (például vásárlási útmutatót): ha jól felépíted ezt az oldalt, kitűnően használhatod azt landing page-ként (érkező oldalként) a kampányaidban. Plusz a természetes találatok közé is jó eséllyel bekerülhetsz majd ezzel a tartalommal.
  • Induláskor is használhatsz dinamikus keresési kampányokat, de először viszonylag alacsony hirdetési költségkeretet állíts be erre! Folyamatosan figyeld és elemezd az eredményeket, majd ezekkel a tapasztalatokkal bővítsd a meglévő keresési kampányokat!
  • Készíts minden kampányba és kulcsszócsoporthoz többféle (releváns) hirdetést! Ügyelj rá, hogy a hirdetések már a céloldalakra mutassanak, a látogatónak ne kelljen keresgélnie azt az ajánlatot, amit a hirdetés szövegében olvasott!
  • Optimalizáld a kampányt: a rosszul teljesítő kulcsszavakat töröld, és kísérletezz újakkal! Ne feledkezz meg a kizáró kulcsszavakról: folyamatosan figyeld a kampányokat és az eredményeidet rontó kulcsszavakat tedd kizárási listára!

Mit hirdess a Google-ben, ha alacsony a költségkereted?

Ha olcsón akarsz hirdetni, soha ne általános dolgokat reklámozz, hanem konkrétumokat hirdess! Ezt akár szó szerint is értheted, tehát nyugodtan tegyél fel például konkrét ajánlatokat, árakkal! A Google hirdetésekért kattintás után kell fizetned, tehát az elsődleges célod az lesz, hogy minimalizálod a céltalan kattintásokat. Ha a látogató egyből látja a keresőben az ajánlatodat például árral együtt, jó eséllyel csak akkor kattint a rá, ha az megfelel számára. Ez számodra jó, hiszen így nem kell olyan emberekért fizetned, akik rákattintanak a hirdetésre, aztán visszafordulnak az oldaladról: ráadásul ha kevesebb visszaforduló látogató lesz, jobbak lesznek a hirdetésed minőségi mutatói is!

Van azonban egy valami, ami sokkal fontosabb mint a kampányaid...

...az, hogy mi történik a felhasználókkal a kattintás után! A Google-t ugyanis ez "egyáltalán nem érdekli" - viszont neked fizeted kell mindenkiért, aki ráklikkelt a hirdetésedre. Próbálj meg előbb-utóbb hasznot húzni az így megszerzett látogatókból: mindenképp legyenek meg azok a folyamataid a weboldaladon, ami a látogatókat elvezeti a sikeres értékesítésig . Magyarul: legyen értékesítési tölcséred a Google Ads kampányok végén, ezek nélkül nem sokat érnek a hirdetések!

Kövesd remarketing kampánnyal azokat, akik jártak már a honlapodon vagy a webáruházadban de még nem vásároltak (például elhagyták a kosarat, stb); és azokat is, akik korábban már vettek valamit! Érdemes a kampányok kialakításakor rájuk is gondolnod, mert egy kutatás szerint ezen vásárlók 72%-a szívesen vásárolna újra abból a boltból, aminek korábban bizalmat szavazott. Nem mellesleg a nekik szóló kampányokat sokkal olcsóbban futtathatod, mintha új vevőket próbálnál meg behozni az oldalara. Adj el egy látogatónak többször, újra és újra, hogy az eladásonkénti marketing költséged csökkenhessen és a büdzsédet alacsonyan tudd tartani.

...és persze folyamatosan mérd az eredményeket (ehhez kösd össze a Google Analyitcs fiókodat az Ads-el!), majd hétről hétre optimalizáld a kampányokat!

Keress meg bennünket, segítünk!

Ha tapasztalt Google Ads ügynökséggel szeretnéd felépíttetni a kampányaidat, vagy a hirdetések felügyeletét is ránk bíznád; keress bennünket elérhetőségeinken. Abban tudunk többet nyújtani egy hagyományos ügynökségnél, hogy a weboldaladat is át tudjuk alakítani, hiszen honlap és webáruház fejlesztéssel is foglalkozunk. Kérj ajánlatot, örömmel segítünk neked is!

Miről olvashatsz a Blogban?

Napról-napra rengeteg újdonság jelenik meg az interneten és legalább ennyi dolog változik is. Ha honlapod vagy webáruházad van nagyon fontos, hogy lépést tarts ezekkel a változásokkal! Ezen a blogon minden olyan információt megtalálsz, ami az online jelenléted szempontjából fontos lehet számodra. Így nem kell információk után keresgélned - elég elolvasnod az írásaimat, utána pedig nyugodtan a cégedre fókuszálhatsz!

Kérj árajánlatot!

Bízd profikra az új honlapodat! Kérj ajánlatot, megkeresésedre pár órán belül válaszolunk!

Ajánlatkérés

Timár Mátyás

timar-matyas-a-szerzorol - google, ads, adwords, hirdetés, olcsó, olcsón

Timár Mátyás vagyok, honlapkészítéssel, webfejlesztéssel foglalkozom 2005 óta. A szakmám a hobbim is egyben: az a feladatom, hogy odafigyeljek ügyfeleim honlapjaira, webáruházaira és online kampányaira, így ők kézzel fogható eredményeket érjenek el az interneten. Ha te még nem vagy az ügyfelem akkor is számíthatsz rám: bejegyzéseimmel neked is segítek, hogy "képben legyél" minden olyan témában, amiről fontos tudnod és ismerj minden olyan trükköt, amit vállalkozóként eredményesen használhatsz a weboldaladon.

Személyes tanácsadás

Kérdésed lenne vagy tanácsra szükséged? Kérj személyes konzultációt Győrben vagy Budapesten, kötelezettségek nélkül!
A két órás tanácsadás díja 20.000 Ft.

Időpontegyeztetés

footer-bw - google, ads, adwords, hirdetés, olcsó, olcsón

WebID - Honlapkészítés

 9081 Győrújbarát, Petőfi utca 59.

 Hétfő - péntek 10:00-16:00

 +36-20/215-2015

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Ajánlatkérés

Hasznos tippek E-mailben

Csatlakoz hozzánk és E-mailben elsőként értesítünk minden Netes újdonságról, ami a vállalkozásod számára fontos.

Leveleinket Mailchimp-pel küldjük.

Kövess a Twitteren!

RT @RevolutApp: You can now use Revolut with Apple Pay in Hungary 🇭🇺 https://t.co/iPTFjXqwlK
Kövess a Twitteren!

Telefonálj!