fbpx

Blog

facebook-nyeremenyjatek - facebook, nyeremény, profit, eredményes, szabály, szabályok, szabálytalan, lájk, megosztás, közösségi, oldal

Hogyan profitálhatsz egy nyereményjátékból?

(Becsült olvasási idő: 3 - 5 perc)

"...vágd ki, küldd vissza és nyerj! Telefonálj és nyerhetsz! Gyűjtsd össze és a tiéd lehet!" Ilyen és ehhez hasonló nyereményjátékokkal mindenhol találkozhatsz: az újságokban, a rádióban, az üzletekben, a polcról leemelt termékek címkéin... és persze a Facebook-on. Hiszen talán a közösségi oldalon lehet a leggyorsabban és legegyszerűbben lebonyolítani az ilyesmit! De mégis mitől lesz valóban jó (és persze szabályos) egy nyereményjáték? Hogyan profitálhatsz ebből Te, mint vállalkozó?

A nyereményjátékok örök igazsága, hogy a végén mindig a bank nyer: és most te vagy a bank. Mielőtt meghirdetsz egy játékot, gondold át, mit szeretnél elérni vele:

  • Nagyobb figyelmet szeretnél kapni?
  • Több követőt akarsz összegyűjteni?
  • Nagyobb aktivitást akarsz kiváltani a közösségedből?
  • ...vagy több vásárlást / megrendelést szeretnél realizálni?

Nos, ez mind helyes válasz! Egy jól kitalált nyereményjátékkal fel tudod magadra hívni a figyelmet, "fel tudod ébreszteni" a régóta passzív / inaktív vásárlóidat és a végén profitot is termelhetsz magadnak!

Nyereményjátékot csak szabályosan indíts!

A legfontosabb rögtön az elején: Facebook nyereményjátékot csak az a céges Facebook oldal indíthat, aki rendelkezik nyereményjáték szabályzattal (ez lehet a honlapon, vagy a Facebook jegyetek közt is).

"Oszd meg, lájkold az oldalunkat és jelöld meg egy barátodat a bejegyzésben!" Ugye, hogy ismerős?! Nos ez teljességgel szabálytalan! A Facebook-on (illetve az Instagramon) csak a lájkot és hozzászólást használhatsz a játékokban, minden mást tilos kérned a követőktől. A megosztást, az oldal lájkolását, a követők megjelölését a Facebook azért tiltja, mert az adatvédelmi beállítások miatt előfordulhat, hogy nem látod a követők ezen tevékenységeit > ergo a résztvevők nem egyenlő esélyekkel indulnak a játékban. Nem érdemes megkerülnöd a szabályokat, mert a Facebook letilthatja az oldalad (24 órára, 1 napra, aztán 1 hétre, végül pedig akár törölheti is azt).

Néhány ötlet arra, milyen típusú játékokat indíthatsz:

  • Tegyél fel egy kérdést, és várd a válaszokat! Például: Mi a helyes megfejtés? Van három új termékünk, melyik tetszik a legjobban? Melyik termékünkre vagy a leginkább kíváncsi?
  • Mi a helyes megfejtés? A kérdés irányulhat a termékedre, szolgáltatásodra - ha ügyesen csinálod, a látogatók megkeresik a választ a honlapodon, így látogatókat generál a játék.
  • Kérj egy képet a hozzászólásban! Egy előtte-utána fotót vagy egy képet a termékeddel...

Mit nyerjen a nyertes?

A játékosok számára egy játék az izgalomról, az élményről és persze magáról a nyereményről szól! De milyen a jó nyeremény? A nyereménynek semmiképp ne egy széles rétegnek szóló terméket válassz! Ha például tanácsadó cégként egy iPhone-t sorsolsz ki, azzal sok olyan résztvevő érkezik majd a játékba, akik nagy része valószínűleg sohasem vásárol majd tőled, köztük pedig nehéz lesz ráakadni a lehetséges vevőidre. A jó nyeremény ehelyett valami olyan dolog, ami kapcsolódik hozzád és amit a vevőid szívesen nyernek, de másoknak már nem annyira érdekes. Az előző példánál maradva, tanácsadóként egy személyes konzultáció, egy üzleti vacsora például sokkal izgalmasabb nyeremény lehet.

A nyereményjátékoknál általános szabály, hogy legalább három nyeremény legyen:

  • Legyen egy (értékesebb) főnyeremény, amit tipikusan egy ember nyerhet meg;
  • legyen második díj, amit mondjuk hárman kaphatnak meg - ez jó, ha kapcsolódik a cégedhez;
  • és legyen egy olyan ajándék, amit minden résztvevő megkaphat! (Tipikusan ilyen egy termékminta, vagy egy honlapodról letölthető bónusz.)

A legnagyobb aktivitást akkor fogod elérni, ha a résztvevők érzik, hogy van esélyük nyerni a játékban és érdemes elindulniuk rajta!

Hogy sorsolhatod ki a nyertest?

  • Sorsolsz a részvevők közül, akár manuálisan kiírod a neveket, akár digitálisan kiválasztasz közülük egyet, az erre való alkalmazásokkal.
  • Kérheted, hogy a látogatók szavazzanak lájkokkal, bizonyos időn belül és a legtöbbre értékelt hozzászólás nyer.
  • ...de akár te magad is eldöntheted, hogy épp ki adta a legkreatívabb megfejtést a kérdésedre és kiválaszthatod őt nyertesként!

Végül pedig ne feledd: most te vagy a bank! Gondolkodj folyamatokban és indíts olyan nyereményjátékot, amiből a te is nyerhetsz! A vásárlószerzésben sokat segít, ha a játékhoz kapcsolódóan összeállítasz értékesítő oldalt / landing page-t. Ha ebben vagy a játék kreatív kitalálásában illetve a kampány levezénylésében segítségre van szükséged, keress meg bennünket az elérhetőségeinken!

Miről olvashatsz a Blogban?

Napról-napra rengeteg újdonság jelenik meg az interneten és legalább ennyi dolog változik is. Ha honlapod vagy webáruházad van nagyon fontos, hogy lépést tarts ezekkel a változásokkal! Ezen a blogon minden olyan információt megtalálsz, ami az online jelenléted szempontjából fontos lehet számodra. Így nem kell információk után keresgélned - elég elolvasnod az írásaimat, utána pedig nyugodtan a cégedre fókuszálhatsz!

Google Partner

Kérj árajánlatot!

Bízd profikra az új honlapodat! Kérj ajánlatot, megkeresésedre pár órán belül válaszolunk!

Ajánlatkérés

Timár Mátyás

timar-matyas-a-szerzorol - facebook, nyeremény, profit, eredményes, szabály, szabályok, szabálytalan, lájk, megosztás, közösségi, oldal

Timár Mátyás vagyok, honlapkészítéssel, webfejlesztéssel foglalkozom 2005 óta. A szakmám a hobbim is egyben: az a feladatom, hogy odafigyeljek ügyfeleim honlapjaira, webáruházaira és online kampányaira, így ők kézzel fogható eredményeket érjenek el az interneten. Ha te még nem vagy az ügyfelem akkor is számíthatsz rám: bejegyzéseimmel neked is segítek, hogy "képben legyél" minden olyan témában, amiről fontos tudnod és ismerj minden olyan trükköt, amit vállalkozóként eredményesen használhatsz a weboldaladon.

Személyes tanácsadás

Kérdésed lenne vagy tanácsra szükséged? Kérj személyes konzultációt Győrben vagy Budapesten, kötelezettségek nélkül!
A két órás tanácsadás díja 20.000 Ft.

Időpontegyeztetés

footer-bw - facebook, nyeremény, profit, eredményes, szabály, szabályok, szabálytalan, lájk, megosztás, közösségi, oldal

WebID - Honlapkészítés

 9081 Győrújbarát, Petőfi utca 59.

 Hétfő - péntek 10:00-16:00

 +36-20/215-2015

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Ajánlatkérés

Hasznos tippek E-mailben

Csatlakoz hozzánk és E-mailben elsőként értesítünk minden Netes újdonságról, ami a vállalkozásod számára fontos.

Leveleinket Mailchimp-pel küldjük.

Kövess a Twitteren!

RT @9to5mac: Apple releases latest macOS Big Sur public beta https://t.co/vKzrjqHL93 by @michaelpotuck
Kövess a Twitteren!

Telefonálj!