"...vágd ki, küldd vissza és nyerj! Telefonálj és nyerhetsz! Gyűjtsd össze és a tiéd lehet!" Ilyen és ehhez hasonló nyereményjátékokkal mindenhol találkozhatsz: az újságokban, a rádióban, az üzletekben, a polcról leemelt termékek címkéin... és persze a Facebook-on. Hiszen talán a közösségi oldalon lehet a leggyorsabban és legegyszerűbben lebonyolítani az ilyesmit! De mégis mitől lesz valóban jó (és persze szabályos) egy nyereményjáték? Hogyan profitálhatsz ebből Te, mint vállalkozó?
A nyereményjátékok örök igazsága, hogy a végén mindig a bank nyer: és most te vagy a bank. Mielőtt meghirdetsz egy játékot, gondold át, mit szeretnél elérni vele:
- Nagyobb figyelmet szeretnél kapni?
- Több követőt akarsz összegyűjteni?
- Nagyobb aktivitást akarsz kiváltani a közösségedből?
- ...vagy több vásárlást / megrendelést szeretnél realizálni?
Nos, ez mind helyes válasz! Egy jól kitalált nyereményjátékkal fel tudod magadra hívni a figyelmet, "fel tudod ébreszteni" a régóta passzív / inaktív vásárlóidat és a végén profitot is termelhetsz magadnak!
Nyereményjátékot csak szabályosan indíts!
A legfontosabb rögtön az elején: Facebook nyereményjátékot csak az a céges Facebook oldal indíthat, aki rendelkezik nyereményjáték szabályzattal (ez lehet a honlapon, vagy a Facebook jegyetek közt is).
"Oszd meg, lájkold az oldalunkat és jelöld meg egy barátodat a bejegyzésben!" Ugye, hogy ismerős?! Nos ez teljességgel szabálytalan! A Facebook-on (illetve az Instagramon) csak a lájkot és hozzászólást használhatsz a játékokban, minden mást tilos kérned a követőktől. A megosztást, az oldal lájkolását, a követők megjelölését a Facebook azért tiltja, mert az adatvédelmi beállítások miatt előfordulhat, hogy nem látod a követők ezen tevékenységeit > ergo a résztvevők nem egyenlő esélyekkel indulnak a játékban. Nem érdemes megkerülnöd a szabályokat, mert a Facebook letilthatja az oldalad (24 órára, 1 napra, aztán 1 hétre, végül pedig akár törölheti is azt).
Néhány ötlet arra, milyen típusú játékokat indíthatsz:
- Tegyél fel egy kérdést, és várd a válaszokat! Például: Van három új termékünk, melyik tetszik a legjobban? Melyik termékünkre vagy a leginkább kíváncsi? Mi a helyes megfejtés? A kérdés irányulhat a termékedre, szolgáltatásodra - ha ügyesen csinálod, a látogatók megkeresik a választ a honlapodon, így látogatókat generál a játék.
- Kérj egy képet a hozzászólásban! Például egy előtte-utána fotót vagy egy képet a termékeddel...
Mit nyerjen a nyertes?
A játékosok számára egy játék az izgalomról, az élményről és persze magáról a nyereményről szól! De milyen a jó nyeremény? A nyereménynek semmiképp ne egy széles rétegnek szóló terméket válassz! Ha például tanácsadó cégként egy iPhone-t sorsolsz ki, azzal sok olyan résztvevő érkezik majd a játékba, akik nagy része valószínűleg sohasem vásárol majd tőled, köztük pedig nehéz lesz ráakadni a lehetséges vevőidre. A jó nyeremény ehelyett valami olyan dolog, ami kapcsolódik hozzád és amit a vevőid szívesen nyernek, de másoknak már nem annyira érdekes. Az előző példánál maradva, tanácsadóként egy személyes konzultáció, egy üzleti vacsora például sokkal izgalmasabb nyeremény lehet.
A nyereményjátékoknál általános szabály, hogy legalább három nyeremény legyen:
- Legyen egy (értékesebb) főnyeremény, amit tipikusan egy ember nyerhet meg;
- legyen második díj, amit mondjuk hárman kaphatnak meg - ez jó, ha kapcsolódik a cégedhez;
- és legyen egy olyan ajándék, amit minden résztvevő megkaphat! (Tipikusan ilyen egy termékminta, vagy egy honlapodról letölthető bónusz.)
A legnagyobb aktivitást akkor fogod elérni, ha a résztvevők érzik, hogy van esélyük nyerni a játékban és érdemes elindulniuk rajta!
Hogy sorsolhatod ki a nyertest?
- Sorsolsz a részvevők közül, akár manuálisan kiírod a neveket, akár digitálisan kiválasztasz közülük egyet, az erre való alkalmazásokkal.
- Kérheted, hogy a látogatók szavazzanak lájkokkal, bizonyos időn belül és a legtöbbre értékelt hozzászólás nyer.
- ...de akár te magad is eldöntheted, hogy épp ki adta a legkreatívabb megfejtést a kérdésedre és kiválaszthatod őt nyertesként!
Végül pedig ne feledd: most te vagy a bank! Gondolkodj folyamatokban és indíts olyan nyereményjátékot, amiből a te is nyerhetsz! A vásárlószerzésben sokat segít, ha a játékhoz kapcsolódóan összeállítasz értékesítő oldalt / landing page-t. Ha ebben vagy a játék kreatív kitalálásában illetve a kampány levezénylésében segítségre van szükséged, keress meg bennünket az elérhetőségeinken!