• +36-30/542-1588
  • id@webid.hu

Blog

Hogyan használd cégként az Instagram-ot?

Becsült olvasási idő: 4 - 8 perc

Kezdetben az Instagram egy mobilos képmegosztó alkalmazásnak indult (kizárólag "almás" telefonokra), mára azonban jólval túlnőtt ezen: mióta a Facebook megvásárolta rohamosan fejlődik a platform és sorra épülnek bele az értékesítést támogató funkciók. Itt az idő, hogy elkezdd használni!

Akkor érdemes elkezdened Instagram-ozni, ha a célközönséged használja a platformot és fel tudod kelteni az érdeklődésüket a szolgáltatásaid vagy terméked iránt kizárólag képekkel (bár ezt megteheted közvetve vagy közvetlenül os). Az Instagram alapfunkciója ugyanis továbbra is a képmegosztás: fotókkal kommunikálni pedig marketing szempontból a leghatékonyabb módszer a márkaépítésre, valamint az impulzusváráslások generálására. A felmérések szerint Magyarországon a 18-35 éves korosztály használja legaktívabban a felületet. (A nemek aránya körülbelül egyforma, de talán a nők kicsit aktívabbak rajta.)

Amikor új Instagram fiókot építesz fel, céltudatosan meg kell határoznod a stratégiádat: ezt pedig a célközönséged ízlése alapján kell felépítened. A képek stílusa, tartalma és hangulata valahol összehangban kell hogy álljon egymással és márkáddal illetve türköznie kell az általad közvetíteni kívánt értéket. Csak így fog segíteni a felület a márkaépítésben.

Regisztrálj cégként az Instagram-ra!

A céges regisztráció ugyanúgy történik, mint ha privát fiókot kezdenél használni: a különbség csak annyi, hogy a regisztrációt követően "Business Account"-ra kell váltanod, azaz cégessé kell alakítanod a fiókodat (ezt az opciót a Beállításokban találod), hiszen csak így érheted el az Instagram marketing eszközeit. Melyeket? Többek között itt kaphasz információt arról, hogy:

  • Hányan látogatója volt a profilodnak; hányan- (impressions), és hány különböző fiók nézte meg a bejegyzéseidet (reach),
  • Melyik volt a legnépszerűbb posztod?
  • Mikor a legaktívabb a célközönséged?
  • Melyik korosztály, honnan követ, illetve milyen a nemek aránya?
  • Hányan mentették el egy adott posztodat?
  • A posztok határása hányan nézték meg a profilod és ebből hányan kezdtek követni?

Ne felejtsd el összekötni az Instagram fiókodat a Facebook oldaladdal (ezt a lehetősget szintén a beállításokban "Connect to Facebook" néven találod meg, de a Facebook-ról is csatlakozhatsz az Insta-fiókodhoz).

Töltsd ki az adatlapod!

Már a felhasználóneved kiválasztására is érdemes külön figyelmet fordítanod (csak pontot és aláhúzást használhatsz benne a tagolásra): ügyelj rá, hogy a név frappáns, könnyen megjegyezhető és beszédes legyen. (A név később megváltoztatható.) A legjobb, ha minden közösségi platformon ugyanazt a megjelenést (elnevezést, arculatot és stílust) használod, így könnyebben felismerhető lesz a márkád a vevők számára. A regisztrációt követően létre egy rövid leírást (biográfiát, ahol 150 karakter a limit) kell adnod magadról, ez fog először látszódni a felhasználóknak az adatlapodon. Frappánsnak és egyben meggyőzőnek kell lenned, hiszen a képek mellett ez a második legfontosabb dolog, ami szerepet játszik abban, hogy egy felhasználó rányom-e a "Követés" (Follow) gobmra. A Bio-ban elhelyezhetsz egy állandó linkeket is, ami a honlapodra, videós bemutatkozásra vagy a legutóbb feltöltött képpel kapcsolatos dologra mutathat.

Milyen képeket tegyél közzé az Instagram-on?

  1. Mindenképpen csak saját, jól megkomponált és a stílusodhoz illő képeket publikálj az oldalon. Használd a hashtageket, és a termékmegjelölés funkciót!
  2. Mutasd be a termékedet, szolgáltatásodat és a cégedet! Időnként engedj betekintést a "színfalak mögé" is!
  3. Kategorizáld a képeidet termékcsoportokba és emeld ki őket a névjegyedben!
  4. Készíts képsorozatokat, legyen rendszeresen visszatérő tematikus "rovataid"!

# hashtagek, termékmegjelölés, Insta-sztorik és higlights

Oké, a képeid jók. hogy kezdenek el terjedni? Ebben segítenek a hashtagek, a termékmegjelölés, a történetek és a kiemelések.

Előbbi, azaz a hashtag az Instagram találmánya (azóta a Facebook-on is használhatod őket, de ott egyelőre nem igazán terjedtek el, ráadásul sokan hibásan is használják őket). A dolog lényege, hogy a kép tartalma alapján #-el "könyvjelzőket" készíthetsz, amikre rákattintva az adott témában (azonos hastaggel ellátott) képeket listázza az alkalmazás. A legjobb, ha kép és a hashtag között szoros, de legalább közvetett kapcsolat van. Igyekezd úgy "megcímkézni" velük a képeket, hogy kapcsolódj vele népszerűbb témákhoz is, így a felhasználók könnyen rád találhatnak ha ezek alapján böngésznek az alkalmazásban. Alkothatsz saját hastageket is, amiket rendszeresen a saját képeid (képsorozataid) "összekötésére" használhatsz.

A böngésző látogatóknak érdemes a képeken szereplő "termékeidet" megjelölnöd: azért használtam idézőjelet, mert ezt a lehetőséget (megfelelő kép esetén) szolgáltatásoknál is alkalmazhatod. Ekkor az Instagram rátesz címkét a képedre, amire rányomva egy szövegbuborékban a rövid leírás és egy ár jelenik majd rajta (ebből például ruhakollekciók esetén többet is használhatsz egy fotón), kattintásra pedig a honlapodra vagy webáruházadba vezetheti a hivatkozás az érdeklődőket.

A termékmegjelölés mellett eredményesen használhatod az Insta-sztorikat is (ezt a megjelenítési módot korábban a Snapchat vezetett be, mostanában pedig a Facebook is használ): a lényegük, hogy a képeidből és videóidból rövid, képes / videós történeteket készíthesz, amik csak 24 órán keresztül láthatók a rendszerben (utána korlátlanul elhelyezheted őket az adatlapodon, a Bio alatt). Ezeket a látogatók pedig puszta kíváncsiságból is megnyitják, gyakran újranézik (került-e új képkocka a történetbe). Az Insta-sztorik felhúzásra a honlapodra navigálják az érdeklődőket.

Az Instagram adatlapodon kategorizálhatod is a képeket, amire kiemelés (highlights) funkciót használhatod a céges fiókodban: webáruház esetén például a legnépszerűbb termékkategóriáidhoz csatolhatod a feltöltött fotókat, szolgáltatóként pedig a szolgáltatásaidhoz kapcsolódó kategóriákba rendezheted a képeket.

Aranyszabályok az Instagram-hoz

Az Instagram algoritmusa hasonlóan működik mint a Facebook: itt is az interakción van a hansúly. Vagyis az a kép lesz népszerű rajta, aminek sok lájkot, mentést vagy kommentet sikerül elérnie. A nagy kék közösségi portállal szemben itt a privát felhasználók és a céges fiókok posztjai egyenletesen súlyozza, így jó tartalommal és startégiával nagyobb ingyenes elérést kaphatsz rajta, mint bármely más felületen.

  1. Légy kreatív, de ne térj el a fő-témádtól: csak a hozzád szorosan kapcsolódó témákban tegyél közzé képeket, ne kalandozz el másfelé.
  2. Posztolj rendszeresen! Az számodra ideális időközt látgni fogod a reakciókból, a siker kulcsa viszont itt is a következetesség és rendszeresség!
  3. Mesélj történeteket: készíts leírást a képekhez, hiszen ez segíthet a felhasználók márkád iránt való elkötekeződésében. Használhatsz emojikat, illetve idézeketet is!
  4. Válts ki interakciót a látogatókból! Adj át érzéseket a képekkel, feliratozd a fotókat, kérdezd és szavaztasd a látogatókat!
  5. Készíts rendszeresen visszatérő rovatokat, képsorozatot.
  6. Reagálj a kommentekre, véleményekre, foglalkozz a követőiddel!

Miről olvashatsz a Blogban?

Napról-napra rengeteg újdonság jelenik meg az interneten és legalább ennyi dolog változik is. Ha honlapod vagy webáruházad van nagyon fontos, hogy lépést tarts ezekkel a változásokkal! Ezen a blogon minden olyan információt megtalálsz, ami az online jelenléted szempontjából fontos lehet számodra. Így nem kell információk után keresgélned - elég elolvasnod az írásaimat, utána pedig nyugodtan a cégedre fókuszálhatsz!

Timár Mátyás

Timár Mátyás vagyok, honlapkészítéssel, webfejlesztéssel foglalkozom 2005 óta. A szakmám a hobbim is egyben: az a feladatom, hogy odafigyeljek ügyfeleim honlapjaira, webáruházaira és online kampányaira, így ők kézzel fogható eredményeket érjenek el az interneten. Ha te még nem vagy az ügyfelem akkor is számíthatsz rám: bejegyzéseimmel neked is segítek, hogy "képben legyél" minden olyan témában, amiről fontos tudnod és ismerj minden olyan trükköt, amit vállalkozóként eredményesen használhatsz a weboldaladon.

Kérj árajánlatot!

Bízd profikra az új honlapodat! Kérj ajánlatot, megkeresésedre pár órán belül válaszolunk!

Ajánlatkérés

Kisalföld

Kövesd a Netes újdonságokkal, honlapkészítéssel és webmarketinggel foglalkozó Blogomat a Kisalföld.huBlogomat a Kisalföld.hu-n is!

WebID - Honlapkészítés

 9081 Győrújbarát, Petőfi utca 59.

 Hétfő - péntek 10:00-16:00

 +36-30/542-1588

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Ajánlatkérés

Hasznos tippek E-mailben

Csatlakoz hozzánk és E-mailben elsőként értesítünk minden Netes újdonságról, ami a vállalkozásod számára fontos.

Leveleinket Mailchimp-pel küldjük.