fbpx

Blog

seo-vs-cro - seo, cro, keresőoptimalizálás, konverzió, konverzió optimalizálás, konverziós arány, konverziós arány optimalizálás

A keresőoptimalizálás már nem elég

(Becsült olvasási idő: 3 - 6 perc)

Előbb-utóbb minden honlap-, illetve webáruház tulajdonosban felmerül az igény arra, hogy keresőoptimalizáltassa (SEO) az oldalt, hogy a weboldal a számára fontos kulcsszavakra a Google első találatai között jelenhessen meg. Ilyenkor a webfejlesztőd sietve átnézi a beállításokat, elkezd olyan szavakkal dobálózni, hogy SEO URL-ek, META adatok, H1, H2..., lázasan írjátok az új szöveges tartalmakat a blogba, satöbbi... (Itt írtam arról, hogy is működik ez az egész.) De van egy fontos dolog, amit a többség elfelejt, pedig e nélkül ez az egész SEO "varázslat" szinte semmit sem ér: ez pedig nem más mint a CRO, azaz a konverzió optimalizálás!

...merthogy a keresőoptimalizálás önmagában nem elég. Ha "SEO-zzuk" az oldalt az az elsődleges célunk, hogy a természetes találatok (tehát NEM fizetett hirdetések!) útján szerezzünk látogatót. Ennek a folyamatnak az elsődleges mérőszáma pedig, hogy a weboldal idővel egyre jobb helyezést kap az adott szakterület kulcsszavaira a keresőben.

Nő a látogatottság, de nincs elég vásárló

Tegyük fel, hogy elindult a folyamat, egyre előbbre kerül az oldal az áhított kulcsszóra a listában, szépen-lassan jönnek a számok is, emelkedik a látogatottság... de mégsem jönnek a vásárlók. Hogy történhet ilyesmi? A magyarázat egyszerű: nem fordítottál kellő figyelmet a CRO-ra! Nem elég ugyanis, ha megszerzed az érdeklődők figyelmét a keresőben, azt meg is kell tartanod valahogy miután rád kattintanak, sőt a legjobb, ha vásárlóvá is válnak majd. Ha ez nem történik meg, azt a felhasználók viselkedéséből a Google észre fogja venni, és vissza fogsz esni a találati listákon, hiába fektettél nagy energiákat a keresőoptimalizálásba. Ezért különösen fontos tehát, hogy a SEO mellett a konverziós arány optimalizálással is foglalkozz!

Nagyon leegyszerűsítve a CRO egy olyan folyamat, amivel növelheted a vásárlóid számát, például az addigi napi 1 vásárlásból mondjuk napi 10 lesz. A konverzió optimalizálás során arra kell figyelned, hogy a felhasználók mit csinálnak a honlapon, esetleg mi akadályozza meg őket abban, hogy végrehajtsák a célt, amit kitűztél nekik. Miért nem kérnek ajánlatot, miért nem vásárolnak...

Honnan jönnek az érdeklődőid?

Minél személyre szabottabban sikerül megszólítanod a látogatóidat, annál nagyobb esélyed van arra, hogy sikeresen értékesíts neki. De korántsem mindegy, honnan érkezik a látogatód (és a döntés milyen fázisában van - de ez egy külön témakör). Nézzük meg néhány népszerű forgalmi forrást:

  • A Google-ből érkező látogató keresett valamit, tisztában van a problémájával és próbál rá megoldást találni. Valószínűleg nem ismer sem téged, sem a termékedet, és az sem biztos hogy tudja mi lenne a megfelelő megoldás a problémájára: ő elsősorban információért érkezik hozzád. Egy vonzó ajánlattal meg tudod ragadni a figyelmét, hasznos anyagokkal pedig megszerezheted E-mail címét, később elérheted Messengeren vagy egyéb platformokon is.
  • Az a látogató, aki Facebook hirdetésben kattintott rád azért tette, mert érdeklődik a téma iránt és megnyerted a figyelmét. Így őt olyan oldalra vezesd, ami választ ad arra, amire kattintott.
  • A hírlevélből érkező látogató ismeri a honlapodat és a termékedet, készen áll a vásárlásra, csak egy jó ajánlatra vár - itt már rajtad a sor :)

Hogy optimalizálhatod a konverziókat?

Ellenőrizd, hogy a honlapodon megfelelő-e a felhasználói élmény. Többek között:

  • Elég gyors a honlapod?
  • Könnyű rajta navigálni, eligazodni?
  • Az oldalad elvezeti a látogatót ahhoz a célhoz, amit szeretnél, hogy elérjen?
  • Megfelelnek a tartalmak a felhasználók igényeinek? Megfelelően értékesek az írások?

Millió tipp és trükk van mindegyik témában, de ahhoz hogy kiderüljön nálad melyik működik a legjobban, folyamatosan tesztelned kell az oldalt és mérned az eredményeket. A két legjobb eszköz erre a Hotjar illetve a Google Analytics.

Így változtass a honlapodon, hogy magasabb konverziót érhess el:

Következzen néhány tipp, hogyan a honlapodon, vagy webáruházadon még eredményesebb lehessen:

  • Megbízható tárhely szolgáltatónál helyezd el a honlapod!
  • Optimalizáld az oldalt mobil eszközökre, ügyelj a betöltési sebességre!
  • Számold fel az oldalon lévő hibákat, nem működő funkciókat, "törött" linkeket, stb!
  • Használj egy könnyen átlátható menüstruktúrát!
  • Legyenek egyértelműek és egységesek az "akciógombok", hogy a látogatók tudják, mire kell kattintani. Tereld a látogatókat tölcsér-szerűen a célod felé.
  • Rendszeresen frissítsd a tartalmakat, törekedj rá, hogy egyedi, jó minőségű szövegeket írj! Webáruház esetén a termékleírásaid is legyenek informatívak (és szórakoztatóak), ne másold a gyártó adatlapjait!
  • Tedd megoszthatóvá a tartalmakat!
  • Tartsd az oldalon a látogatókat amíg tudod!
  • Ügyelj arra, hogy kevesen vásárolnak első alkalommal, ezért ne az eladást erőltesd. Próbáld meg felvenni az érdeklődőkkel a kapcsolatot a látogatást követően (például E-mailben, a közösségi oldaladon keresztül vagy Remarketing kampányokkal) és tereld őket vissza az oldalra!

Ha SEO-zol, olyan kulcsszavakat válassz, amivel megfelelő célközönséget célozd meg, hiszen nem lehet mindenki potenciális vevőd az interneten. Egy aranyszabályt pedig mindenképpen tarts be: a kulcsszavak mellett figyelj a honlapod felépítésére és tartalmaira is, hogy az oldalon tudd tartani a látogatókat és vásárlót csinálhass belőlük. Ha növekedik a konverziód, az pozitív hatással lesz a SEO-ra és fordítva: a keresőoptimalizálás és a konverzióoptimalizálás ugyanis "kéz a kézben" jár egymással.

Miről olvashatsz a Blogban?

Napról-napra rengeteg újdonság jelenik meg az interneten és legalább ennyi dolog változik is. Ha honlapod vagy webáruházad van nagyon fontos, hogy lépést tarts ezekkel a változásokkal! Ezen a blogon minden olyan információt megtalálsz, ami az online jelenléted szempontjából fontos lehet számodra. Így nem kell információk után keresgélned - elég elolvasnod az írásaimat, utána pedig nyugodtan a cégedre fókuszálhatsz!

Kérj árajánlatot!

Bízd profikra az új honlapodat! Kérj ajánlatot, megkeresésedre pár órán belül válaszolunk!

Ajánlatkérés

Timár Mátyás

timar-matyas-a-szerzorol - seo, cro, keresőoptimalizálás, konverzió, konverzió optimalizálás, konverziós arány, konverziós arány optimalizálás

Timár Mátyás vagyok, honlapkészítéssel, webfejlesztéssel foglalkozom 2005 óta. A szakmám a hobbim is egyben: az a feladatom, hogy odafigyeljek ügyfeleim honlapjaira, webáruházaira és online kampányaira, így ők kézzel fogható eredményeket érjenek el az interneten. Ha te még nem vagy az ügyfelem akkor is számíthatsz rám: bejegyzéseimmel neked is segítek, hogy "képben legyél" minden olyan témában, amiről fontos tudnod és ismerj minden olyan trükköt, amit vállalkozóként eredményesen használhatsz a weboldaladon.

Személyes tanácsadás

Kérdésed lenne vagy tanácsra szükséged? Kérj személyes konzultációt Győrben vagy Budapesten, kötelezettségek nélkül!
A két órás tanácsadás díja 20.000 Ft.

Időpontegyeztetés

footer-bw - seo, cro, keresőoptimalizálás, konverzió, konverzió optimalizálás, konverziós arány, konverziós arány optimalizálás

WebID - Honlapkészítés

 9081 Győrújbarát, Petőfi utca 59.

 Hétfő - péntek 10:00-16:00

 +36-20/215-2015

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Ajánlatkérés

Hasznos tippek E-mailben

Csatlakoz hozzánk és E-mailben elsőként értesítünk minden Netes újdonságról, ami a vállalkozásod számára fontos.

Leveleinket Mailchimp-pel küldjük.

Kövess a Twitteren!

RT @totya24: https://t.co/ZKQApk8Iqo - Overly descriptive color palettes https://t.co/pJRNJCizeF
Kövess a Twitteren!

Telefonálj!